Claudiu Rusu
 ne-a acordat un interviu in care ne povesteste despre un nou proiect muzical- Mad Grooves. Primul lor concert in Galati l-au sustinut in Summer Time Pub si noi am fost acolo sa-i ascultam.

Mad Grooves este un proiect fresh in domeniul cover-bands, format din cinci muzicieni cu background-uri muzicale diverse si care impartasesc aceeasi pasiune: muzica buna.

Componenta- Claudiu Rusu (voce), Sorin Gheorghiu (tobe), Andrei Tanasaciuc(bass), Mihai Susma (chitara), Leonard Ambrozie (clape).

Cum ati ales numele trupei?

Am cazut de comun acord, am vorbit cu totii si am hotarat ca trebuie un nume original, funky si mai ales ceva in engleza. Nu ca am avea ceva cu titlurile in romana dar mi se pare ca suna mai cool si se potriveste cu stilul pe care il cantam noi. Mad Grooves e un fel de slang si se potriveste perfect cu piesele noatre funky (funk-pop). Speram ca toate piesele pe care le avem si pe care le vom aborda in viitor sa se plieze pe numele asta si sa reprezinte cu adevarat ceea ce cantam.

De cand planuiti acest proiect?

Din primavara anului trecut si a inceput dintr-o joaca. Andrei e vecinul meu si cum eram amandoi iesiti din alte proiecte muzicale, am zis hai sa facem ceva, pentru ca nu puteam sta fara muzica. Ulterior i-am contactat si pe ceilalti baieti si uite asa a aparut Mad Grooves.

Sunteti artisti cu experienta bogata in domeniul muzical. Ce omotii va incearca acum, cu acest nou proiect?

In orice caz sunt emotii constructive, nu sunt emotii care ne-ar putea afecta prestatia pentru ca dupa atata experienta nu ajungem in pragul ala. Oricum ar fi, e cool sa ai emotii pentru ca e singurul mod in care poti livrezi ceva publicului.

Care e cea mai mare temere a voastra legata de publicul galatean?

Publicul e foarte important si feedback-ul pe care il da conteaza enorm. Noi abordam un repertoriu riscant, muzica nu e cunoscuta iar proiectul este fresh si diferit fata de tot ce se mai pertrece pe plan local. Nu am mers pe chestia aia de cover-uri pe care le stie lumea si in feul asta ai garantate feedback-ul si aprecierea oamenilor. Stim ca oamenii reactioneaza cel mai bine la ceea ce cunosc. Cand nu stiu ceva, sunt reticenti. Noua nu ne-a pasat de asta si am zis ca trebuie sa facem asta cu placere si sa aducem publicului ceva nou. E ca atunci cand intri intr-un magazin si auzi o piesa pe fundal pe care nu o cunosti dar iti place foarte mult si scoti imediat Shazam-ul. Exact asta vrem sa facem noi pentru oameni.

Cat de pregatite sunt locatiile din Galati sa poata sustina concerte?

Vad ca majoritatea locatiilor au inceput sa faca demersuri in sensul asta pentru ca muzica live e foarte apreciata. Chiar se petrec lucruri in orasul asta, nu e un oras mort din punct de vedere cultural, artistic Da, sunt cateva locatii (cred ca le numeri pe degetele de la o mana) care au initiativa asta. E vibe-ul misto peste tot.

Aici e importanta si atitudinea patronilor pentru ca ei pot tine cu artistul chiar daca oamenii nu inteleg. Clientela e diversa, unii gusta altii nu. Nu ii poti impaca pe toti si iti asumi chestia asta ca artist atunci cand pleci la drum.

Cum se poate face o educatie muzicala corecta pentru public?

Din experienta mea anterioara, pot spune ca problema lipsei culturii muzicale se intalneste in proportie de 80% din tara, din pacate. Cu cat te apropii mai mult de partea de vest a tarii, cu atat feedback-ul publicului e mai bun, la fel si ospitalitatea.

Educatia muzicala se face in timp, reputatia se cladeste greu in domeniul de cover band si din momentul ala e alegerea ta cum iti educi publicul. E o problema atunci cand nu vrei sa educi si te cobori tu la un nivel. Dar cand incepi sa ridici frumos nivelul, cred ca publicul te va urma pentru ca sunt oameni care consuma muzica buna si care au nevoie de chestia asta.

Cat de mult conteaza sonorizarea la un eveniment?

Peste 50%. Nu conteaza cat de bine canti, daca nu te ajuta sonorizarea o sa suni prost si nu numai vocal ci si intrumental. Degeaba investesti mii de euro in instrumente foarte bune daca tu esti limitat de o sonorizare proasta.

De ce ai ales sa ramai in Galati, desi ai o expunere foarte mare dupa experienta de la Vocea Romaniei?

Adevaratul motiv pentru care am ales sa raman la Galati a fost familia. Eu am fost plecat foarte mult, vreo 8 ani si experienta asta m-a facut sa pierd multe lucruri importante. Nu vreau sa mai ratez momentele cele mai frumoase din familie, mai ales ca acum am si un copil de aproape zece luni. Timpul e ireversibil iar experientele pierdute nu se pot recupera.

Am avut ocazia sa raman la Bucuresti, am colaborat cu cei mai buni producatori din tara, Atom Records, Roton. Am lucrat si sunt prieten cu Marian Dorobantu si Vlad Lucan care lucreaza acum la Global Music. A fost alegerea mea in totalitate pentru ca eu am ales sa las proiectul muzical pe planul doi.

Pot oricand sa reiau, am inca proiectul meu solo, Russo, am scos o piesa, “In drum spre rai“, acum incercam sa scoatem a doua piesa dar toate vor veni cu timpul.

Tudor Chirila a blamat fenomenul trupelor de cover. Ce replica i-ai da?

Eu am inteles ce a vrut el sa spuna, printre randuri. Eu sunt de parere ca sunt artisti facuti sa cante continut original si sunt artisti care nu pot canta continut original dar sunt excelenti pe cover-uri. Eu am crezut intotdeauna ca fiecare trebuie sa se plieze pe ce stie mai bine sa faca.

E foarte greu sa faci piese originale si nu fac toti asta. Sunt cazurile cand o casa de productie iti face versurile, o alta muzica si tu doar canti. Dar asta e cu totul altceva.

Cum ati descrie publicul galatean din experientele voastre de pana acum? Iese lumea din casa?

Da, cu siguranta atat timp cat ii starnesti interesul. In general am observat ca sunt curiosi si interesati mai ales cand e un proiect nou. Atunci am observat ca vin in numar mult mai mare. In momentul cand e o trupa cu notorietate si deja ii stiu repertoriul, prezenta nu mai e la fel de mare. Imi place totusi ca exista o categorie de oameni destul de mare care gusta muzica live.

Cat de mult conteaza promovarea pentru un eveniment?

Cu siguranta conteaza foarte mult si nu numai in promovarea unui eveniment. Viata noastra se petrece mai mult virtual, decat in viata reala asa ca daca nu ar fi retelele de socializare, nu ai avea posibilitatea sa strangi un numar asa mare de persoane la evenimentul tau.

De exemplu, noi cantam intr-un pub cu o capacitate maxima de 150 de persoane. O promovare pe facebook are un impact de aproximativ 8000 de persoane. Numarul celor care intra pe pagina ta de facebook e incomparabil mai mare decat numarul celor care iti vin la concert.

Ce planuri de viitor aveti? Cum vreti sa va lasati amprenta pe scena muzicala galateana?

Vrem sa ne perfectionam stilul de cover-uri, vrem sa cantam, sa ne rodam si sa ne largim repertoriul. Vom avea gig-uri si in alte orase nu numai in Galati.

Multumesc si mult succes in continuare!

Multumim si noi!

Pentru noi a fost un concert foarte placut si aplaudam ideea celor de la Mad Grooves pentru curajul de a aborda piese calitative care nu sunt promovate excesiv. Ei incearca sa dezvolte cultura muzicala a publicului, lucru pe care Liviu l-a inceput acum 7 ani la Daily Pub. Prima ora de program din cadrul Blackout Friday este de fapt o ora de educatie muzicala intensiva, cand la urechile publicului ajung piese foarte bune dar mai putin cunoscute.

No responses yet

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Scroll Up